De 5 voordelen van branded content
Geloofwaardiger voor consument
Doordat branded content op een meer organische en authentieke manier ingestoken kan worden en de bereikte doelgroep vaak al een positieve associatie heeft met het platform, komt het geloofwaardiger over bij de doelgroep.
Hogere betrokkenheid
Mensen zijn vaak meer geneigd om te reageren op content die waarde toevoegt aan hun interesses en behoeften. De verhalende en informatieve wijze waarop branded content wordt ingestoken zorgt voor een betere betrokkenheid bij de doelgroep.
Je lift mee op de autoriteit van de redactie
Branded content is ontstaan om meer emotionele verbinding met de ontvanger te maken. Het richt zich meer op het vertellen van boeiende verhalen, passend bij de doelgroep. Dit leidt vaak tot een sterkere merkidentiteit.
Subtiele manier van adverteren
In tegenstelling tot traditionele advertenties, wordt branded content vaak gezien als een veel subtielere manier van adverteren. Dit wordt over het algemeen als prettiger ervaren, aangezien steeds meer consumenten reclame mijdend gedrag vertonen.
Crossmediaal inzetbaar
Branded content kan verschillende formaten aannemen. Hierbij kun je denken aan artikelen, video's, podcasts, en meer. Deze flexibiliteit maakt het mogelijk om aan te sluiten bij de voorkeuren van verschillende doelgroepen en platforms.
Let's meet!
Bij BAM/agency doen wij het werk, zodat jij maximaal geniet van landelijke media-aandacht. Daphne – onze Branded Content specialist – adviseert je graag in alle mogelijkheden!
FAQ
Wat kost adverteren met branded content?
Met BAM/agency helpen we merken met het opzetten van (middel)grote campagnes. Dit betekent ook dat de kosten afhankelijk zijn van verschillende factoren. Zo spelen het platform waarop je adverteert, het gewenste bereik, de content en de duur van de campagne een rol in de uiteindelijke kosten. Een grote online campagne waarbij naamsbekendheid het doel is, zal een heel ander prijskaartje met zich meebrengen dan een kleinere online campagne die wordt ingezet om 1 specifiek product uit een collectie te promoten. Doorgaans is het mogelijk om vanaf 1.000 euro een (kleine) samenwerking op te zetten.
Voor ieder merk maken we een voorstel op maat, waardoor we geen vaste pakketten aanbieden. We geven je graag een gratis advies, waarna jij kunt kiezen met welke media je aan de slag zou willen.
Liever eerst een losse advertentie plaatsen op een online platform of magazine? Ook dat kan bij BAM Media. Ontdek de mogelijkheden voor advertenties in magazines of adverteren op online platformen.
Wat is het resultaat van branded content?
Het resultaat van branded content is compleet afhankelijk van de doelstelling die van tevoren bepaald is. Dit kan te maken hebben met bereik en naamsbekendheid, maar ook met een toename in verkopen, downloads of het aanvragen van een dienst. Door met BAM/agency samen te werken aan een branded content campagne kun je rekenen op content die op naadloze wijze jouw verhaal vertelt. Niet alleen tekst en beeld, maar juist ook het media umfeld waarin jouw merk geplaatst wordt, draagt bij aan het eindresultaat.
Vanuit BAM/agency raden we bij grote campagnes altijd aan om meerdere media in te zetten. Op die manier vergroot je niet alleen bereik, maar trek je ook een bredere doelgroep aan, kun je beter analyseren wat wel en niet werkt voor je merk en bijsturen indien nodig.
Benieuwd naar de successen van de merken die je voor gingen? Ontdek het op onze inspiratiepagina.
Hoe helpt BAM Media jouw merk met branded content campagnes?
We doen waar we goed in zijn: Jouw merk koppelen aan de juiste mediapartners. Met alle informatie die we vanuit jou ontvangen hebben, weten we precies wat we voor jouw merk kunnen doen. We nemen al het projectmanagement rond de campagne uit handen. Geen overvolle mailbox of mails vanuit verschillende partners – that’s where we come in. We bewaken jouw doelstellingen en zorgen voor een creatieve en unieke insteek van de campagne. Ook vinden we een soepele samenwerking en duidelijke planning belangrijk. Zo komt niemand voor verrassingen te staan en houden we allemaal plezier in ons werk.
Wat is een voorbeeld van branded content?
Bij BAM Media hebben we veel succesvolle verschillende branded content campagnes gerealiseerd voor diverse merken, van online blogcontent tot eenmalige plaatsingen in print en grote crossmediale mediacampagnes. Bekijk hier een aantal inspirerende voorbeelden.
In welke media kun je branded content plaatsen?
Branded content kan in allerlei verschillende soorten media worden geplaatst. Dit kan variëren van offline tot online media. Beiden zijn relevant om branded content op in te zetten. Waar branded content in print media eerder inspiratie zal bieden, kun je online wat gerichter sturen op een bepaalde actie. Voorbeelden zijn een websitebezoek of het inschrijven voor de nieuwsbrief.
Wat is branded content?
Branded content, ook wel bekend als native advertising, is content die wordt gecreëerd voor en over een specifiek merk. Het is de bedoeling dat de content zo geschreven is dat deze vloeiend integreert met het platform waarop het wordt gedeeld. Het hoofddoel? Het merk en de producten of diensten promoten, terwijl het tegelijkertijd van waarde is voor de doelgroep die het te zien krijgt.
In tegenstelling tot traditionele advertenties is branded content subtieler en neigt het naar een meer verhalende en informatieve aanpak. Het doel is om de betrokkenheid van de doelgroep te vergroten en een positieve associatie met het merk te creëren. Als merk kun je hiervoor samenwerken met mediabedrijven en uitgeverijen, maar er zijn ook diverse andere mogelijkheden. Zo kan er branded content worden geproduceerd met content creators en influencers, of middels een podcastserie. Bij BAM Media zorgen we ervoor dat de content altijd een weerspiegeling is van jouw merkboodschap.